duminică, 24 mai 2015

Mai bine

Şi-am văzut iar cum încep să se agite nostalgicii. Cum unde? Aici. Deci nu contează că nu puteai să cumperi un kil de zahăr în loc de jumtătate, dacă găseai. Nu. Era totul la porţie, dar frigiderele erau pline. Nu mai comentez ce-am scris în fraza de mai devreme, zic doar că mi-e ruşine că poporul meu conţine indivizi care gândesc aşa. Zicem aşa, uşor, ceva de vară, ca afară. Deci, totul era ok pe vremea comuniştilor, era mai naşpa că nu prea puteai să pleci afară. Haha.

Băi, dacă lăsa Ceauşescu graniţele deschise, plecau trei sferturi de ţară. Dar na, dorinţa de a avea dreptate cu orice preţ te face să ţii minte selectiv. Să ţii minte doar partea când te-a mutat Ceauşescu de la bordei la bloc, deşi nu erai pregătit nici tu, că nu ştiai să tragi apa, nici câinele tău, pe care l-ai lăsat vagabond pe străzi să omoare lumea. Şi pe deasupra mai e şi orgoliul. Te simţeai cineva când te-a luat Ceauşescu de la coada vacii şi te-a pus să plimbi o ţeavă printr-o fabrică unde te simţeai ca pe Starship Enterprise. Dar nu erai, băi.

E mai bine, e mai prost acuma? Poate un răspuns sincer ar fi "nu ştiu să mă descurc în capitalism. Şi nici în democraţie. Aş vrea înapoi în dictatură. Era mai bine." Ai grijă ce-ţi doreşti.

Niciun comentariu: