sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Dictare

Din cand in cand, fac greseala sa ma uit la televizor, dar asta am recunoscut deja. Totusi, am mai facut ceva in ultima vreme, m-am uitat pe mai multe canale. Dupa cum stiti deja, io ma fac ca scriu la niste reviste, deci, mai stiu care-i treaba cu audienta si cu ce o mai fi pe acolo, pe la tara noastra. Si da, mi-e rusine. O regula de bun simt spune ca daca n-ai public, n-ai ce cauta pe televizor decat daca esti in coreea de nord sau in romania, pe vremea lu' ceausescu. Si atunci, e logic de ce avem atatea emisiuni de cacat la televizor. Pentru ca suntem o natie de violatori de garduri, cum spuneam mai demult.

De ce pula mea trebuie sa ma uit la nikita si la alti travestiti? Pentru ca voi le faceti audienta, futu-va-n gura sa va fut. De ce trebuie sa ma uit la mircea badea? La chestiunea zilei? La tradati in dragoste? La fermier, caut milf? Acum, stiu ce-o sa-mi spuneti, faptul ca sunteti idioti nu-i o chestie pe care v-o pot reprosa. Aveti dreptate, asa v-ati nascut, e ca si cum i-as reprosa unui bucurestean ca are cel putin o ruda ţăran si inca o ruda ţigan. Nu e vina voastra, nu-ti alegi cum te nasti si ce familie ai. Te nasti idiot, asta e, nu trebuie sa te discriminez doar pentru asta.

N-am explicat de ce mi-e rusine. Mi-e rusine ca am ajuns sa traim dupa dictare. Toata viata am urat dictarile. Noi dictam televiziunilor si la media in general ce sa "dea", ele ne dicteaza ce sa gandim. Simona senzual e buna de pula, basescu e un dictator, elodia dispare, polanski refuza extradarea, votam klaus iohannis, pedofilii nu trebuie sa infieze copii, filmuletul a fost sau nu trucaj. Si cand zic "filmuletul a fost sau nu trucaj" zic ceva mai grav: ni se dicteaza la ce sa ne gandim. Britney Spears si-a facut operatie la scort. Google se umple de cautari despre ea. M-am saturat de subiectele de la televizor. Ziceti ceva interesant. Va rog.

5 comentarii:

nevers spunea...

Uita de tele vizor!

cu_pluta_pe_pluto spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=mXe4f0dExRM&feature=player_embedded# intristing ha?

daimon spunea...

Mei, cu 1000 de peoplemetere si o populatie de 20 de milioane, oare crezi ca raportul de 1:20000 e relevant? Hai sa zicem ca doar 10 milioane de romani privesc la televizor, ok, nici macar 1:10000 nu e relevant.

Cativa tampiti decid ce vad romanii la televizor, prin extrapolare. Nu mersi, d-aia nu m-am mai uitat la o emisiune televizata de prin 2000 asa.

Cristean spunea...

eu cred ca, din pacate, aia consultati sunt chiar aia reprezentativi. chiar suntem niste idioti. si aia din televizor la fel. si politicienii la fel. stii de ce, pentru ca oamenii vor acolo oameni ca ei. e valabil si la noi si la americani si-n mai multe locuri unde consumul e religie si invers.

dAImon spunea...

Ei na, trei lulele si-un praz verde. Io pe internet vad oameni inteligenti in majoritatea lor :D

Nu exista reprezentativitate decat cand proportia este suficienta. In politica de exemplu, statisticile pe 1000 de locuitori nici macar nu amintesc de candidatii necunoscuti - tocmai pentru ca distributia spatiala nu este uniforma.