marți, 7 martie 2023

 Hai să spun şi eu ceva de aşa-zisul scandal Auchan, că văd că toţi se pricep. În primul rând, a fost cineva recent la Cora? Că am fost eu şi din 30 de case de marcat doar 3 au casier, restul sunt self check-out. Deci, nu numai ăia fac treaba asta. Deci, băbăieţi, ăsta e viitorul, de fapt, ce zic eu aici, ăsta e prezentul! Îi înţeleg şi p-ăia care gândesc din postura de consumator, "unde-i vânzătoarea aia, să am şi eu  cu cine să mă cert", na, e plin de frustraţi pe lumea asta, deşi, dintr-un punct de vedere, au dreptate, dar numai până la un punct şi o să argumentez: o dată, dacă tu îţi optimizezi costurile, atunci optimizează şi costurile mele. Pe de altă parte, nu te obligă nimeni să cumperi de la ei, iar în firma lor regulile sunt ale lor.

Problema cea mai mare este alta. Este una socială. Nu ştiu câtă lume a fost atentă la ora de istorie când ni se povestea de grevele de prin Flandra, când au apărut manufacturile şi lumea.îşi pierdea locurile de muncă, prin evul mediu. Ei, eu am văzut cu ani în urmă o tipografie care printa non-stop fără nici măcar un suflet de om lângă ea şi pot să garantez că ăsta e viitorul, iar problema arată foarte grav pentru forţa de muncă. Ne vom trezi cu o grămadă de oameni calificaţi, necalificaţi, nu contează, care nu vor avea ce să facă şi vor avea o grămadă de timp liber la dispoziţie. Dar nu poţi să te lupţi cu tehnologia, că dacă nu o adopţi tu, nu că te adoptă ea pe tine, ci, mai grav, o adoptă concurentul tău. Să spunem, la întâmplare, China. Că ea ştie cum a fost când a rămas pe loc iar vestul i-a luat-o înainte tehnnologic.

Aş fi scris mai mult, dar am să argumentez altă dată. Zic acum atât: răspunsul la tot ce se întâmplă este o nouă formă de comunism, altă variantă nu avem, că riscăm să transformăm societatea asta într-un haos total.

Niciun comentariu: