luni, 2 decembrie 2013

Hai

La mulți ani, România! 95 de ani. Hai, încă 5, facem 100 și dup-aia mai vedem noi. Știu, postarea asta e prea puțin și prea târziu, dar câte chestii românești nu sunt la fel? Ieri eram ocupat, na: îmi trăiam viața. În schimb, azi revin la un fix de-al meu. Cititorule, ești cumva mama Nadiei Comăneci? Tata lui Brâncuși? Antrenorul lui George Emil Palade? Cumătru cu Mircea Eliade, legionarul nostru preferat? Atunci, du-te-n pvla mea cu mândria ta de a fi român! Că nu gândesc așa decât 80% dintre voi. Pentru un motiv  care mie îmi scapă, 8 din 10 români sunt mândri că-s români, ca politicianul care zice că-i patriot și chestia i se pare atât de originală încât vrea să fie și votat pentru asta.

Terminați odată cu tâmpeniile. Voi n-ar trebui să fiți mândri că sunteți români. Ar trebui să fiți mândri că-s ăia români, că n-ai niciun merit că mă-ta și tac'tu erau români și s-au futut. N-ai niciun merit că există aur prin Apuseni. N-ai niciun merit că Dunărea formează o deltă la vărsarea în Marea Neagră și că azi asta se întâmplă în țara asta și nu în Bulgaria. N-ai niciun merit că a ieșit Elisabeta Lipă de 4 ori campioană olimpică. Tu de ce ești mândru? Tu ce-ai făcut? Ai stat acasă și te-ai căcat pe tine că stai într-o țară de doi lei și-ai scuturat scrumiera pe geam și ți-ai amintit că-i 1 decembrie și că-i fasole gratis și ți-ai amintit că trebuie să fii mândru, bineînțeles.

Dacă n-aveam treabă și nu trebuia să-mi reprezint țara, ieșeam zilele astea cu o cameră video pe la orașe și sate să întreb lumea ce sărbătorim pe 1 decembrie. Pun pariu că mă distram. Pentru că așa-i omul la noi - cu cât mai necunoscută treaba, cu atât sentimentu-i mai puternic, uitați-vă câți fani au regele Mihai sau comunismul sau pedeapsa cu moartea sau Gigi Becali. Câți oameni urăsc democrația, capitalismul, votul, munca, semnele cu Interzis. Câți oameni și-ar da libertatea pe bani, fericirea pe o mașină și coloana vertebrală pe un loc mai în față. Știți de ce sunt eu mândru? Că stiu limbi străine. Că am terminat niște școli fără să copiez. Că am fost campion la ceva. Că am luat premii afară. Nu-s mândru că-s român. Sunt mândru că nu dau (și nici nu iau!!!) șpagă.

Hai, ai și tu curaj să fii mândru că nu dai gunoi pe jos?

Niciun comentariu: