joi, 29 ianuarie 2009

Inteligenta anala

Inteligenta emotionala. Cica asta iti trebuie ca sa fii un sef meserias. Sa-mi bag pula ce mahmur sunt. Si cred ca s-a suparat si aia mica pe mine c-am dezbatut pana tarziu in noapte si-am venit acasa beat si plin de fie blonde de par in adidasi de la labradoru' lu' Bratu.

Ma rog. Acuma incerc sa aplic un pic teoria asta la noi, la romani, adica. Deci tu tre' sa fii un sef care isi inspira oamenii, un om, in primul rand, dar unul din ala, un model, unul care stie multe, stie sa gestioneze niste lucruri, dar in primul rand niste oameni. Care sa stie sa puna omul potrivit in locul potrivit, care sa stie sa faca selectie, sa atribuie sarcini cui i se potrivesc, care sa motiveze si care sa-si ajute oamenii sa rezolve situatii de criza, cand e cazul. Dar cel mai important este sa-i faci pe cei din jurul tau sa adere la scopurile tale si sa-i convingi ca motivele tale sunt cele mai bune.

Acuma, cine pula mea de la noi e asa cum am scris mai sus? Pulea. Oamenii votati sunt niste false alegeri. Alegi dintre cacat si cacat maro cand votezi. De-asta votatul e un sport pe cale de disparitie pana si la noi, la ratatii de romani. Pana si noi ne-am dat seama ca oamenii aia de acolo ii reprezinta doar pe ai lor, nu pe ai nostri. Oricum, tin sa va rog pe aceasta cale sa nu ma intrebati de ce eu inca mai votez, asta va fi subiectul unui alt material cand am sa ma enervez din alt motiv. Iar dovada suprema a faptului ca votezi degeaba este faptul ca oamenii votati ii iau ca subalterni pe oameni pe care ei nu i-ar vota (si cu atat mai putin tu) niciodata. Deci ei isi baga pula-n votul tau numind niste jigodii sa faca treaba.

Si uite asa am ajuns la oamenii numiti in functii. Bine, nu oamenii numiti in functia de maturator. Sau de sofer. De fapt, MAI ALES sofer. Asta cu soferii este printre preferatele mele. Incredibil de multi soferi au ajuns directori, membri in consilii de administratie, proprietari in acte pe vilele sefilor, presedinti de club la Dinamo samd. Eu vorbesc de oameni pusi de alti oameni pe pozitia de sef. Cum PULA MEA nu sta nimeni sa se gandeasca inainte sa puna sef pe cineva daca, simplu, i-ar conveni ca omul ala sa-i fie sef lui? Eu cred ca multi sefi mai mari/"menegeri"/patroni/politicieni ii pun pe unii sefi mai mici decat ei pentru o singura calitate: sunt foarte buni subordonati. De unde au tras ei concluzia ca daca esti un subordonat bun ai sa fii si un sef bun, numai dumnezeu, isus cristos si cu altar stiu.

Hai sa ne gandim cu totii la sefii pe care ii cunoastem. Nu, nu la ai nostri, pentru ca poate citesc blogul asta si se supara pe noi. Zic totii pentru ca am descoperit (IEEEEEEEEEEEEEEE) ca e o zi de sarbatoare: am 3 cititori. Iar unul dintre ei e seful meu. Dar el ma intelege, stie ca-s beat si acum si nu vorbesc serios. Si ca nu ma refer la el. Nu, Dan, nu fac misto de tine. Deci, revenind, pot sa zic " sa ne gandim TOTI" fara sa mint sau sa exagerez. Deci: 99,9999(9)% din sefii din lumea asta ajung asa ori pentru ca au avut rabdare sa moara/iasa la pensie/plecat la alt job mai putin de cacat decat ala/avansat/fie dat afara/sa se scarbeasca si sa plece fostul sef in timp ce au sapat fostul sef/pupat in cur sefi mai mari/dat mita/sapat alti colegi posibili contracanditati la postul de sefutz/ramas singurii care mai au habar cu ce se mananca treaba din departament/unitate.

Deci, aia care au decis asa n-au zis "hai, ba, sa ma gandesc cine ar fi cel mai bun sef dintre astia". Nu. Duamne fereste. S-au gandit dupa cum urmeaza: cine m-a pupat in cur cel mai dulce? Sau cine e cel mai bun paznic de pe aici? Sau cine are gura cea mai mare de pe aici? Sau cine stie cel mai bine cat e ceasul, si ala electronic, si ala cu limbi? Sau cine stie tabla adunarii? Sau cine nu accepta niciodata alte pareri decat pe cele ale sefilor mai mari? Pentru ca, prieteni, hai sa fim sinceri, cam astea sunt calitatile pe care le au, in general, sefii. De pe la noi, nu stiu din alte tari, nu ma pricep.

Pentru ca si noi suntem cinici la randul nostru. Si subordonatii sunt, multi, niste jigodii. Dar au si de ce. Si orice incercare de mimare a spiritului de echipa, a motivatiei asa cum exista ea prin companiile alea americane si pe unde o mai fi esueaza lamentabil intr-un morman de lene, scarba, neincredere si interes mimat. Si e de inteles, cand, intr-adevar, NU AI CU CINE. Te-ai duce in teambuilding, normal. Dar nu cu aia de la tine de la munca si nu in acelasi loc. Nu exista modele, nu exista oameni care sa stie sa te motiveze si nu exista oameni care sa stie sa te faca sa crezi, in pula mea, in ceva. Nu exista oameni care sa stie sa conduca. Exista niste sefi mai pereni sau mai temporari, care se pricep, ca sa ma exprim cu cuvintele lor, la un singur lucru: LEADERSHEEP. Pe bune.

Update: in caz ca nu ma credeati cu soferii, stiu, am gasit exemplul asta unde nu mi-as fi dorit, dar asta este: inca o data, dragi soferi: http://antena3.ro/stiri/politica/reconversie-profesionala-de-la-soferie-la-scaunul-de-vicepresedinte-de-consiliu-judetean_63450.html

Niciun comentariu: