vineri, 11 septembrie 2009

Chiar ca stop

Mi-a fost greu sa ma obisnuiesc la inceput cu aceleasi zgomote in cartier. De dimineata, fix inainte sa inceapa aia cu taraful lor de pickhammere. Fiarelooom!!! Fiareeeee! Fiarevechilooooom! La inceput chiar nu stiam ce dracu sa zic. Ultima data i-am auzit si vazut azi dimineata, cand imi beam ceaiul la geam. Is tiganii reciclari. Ce chestie. Tocmai vazusem o emisiune despre ei ieri. Care mi-a adus si mie aminte de niste chestii pe care e foarte comod, pentru noi, romanii, sa le uitam.

Si tot azi, iar lumea face urat.Bai, cateodata da bine tare sa te razvratesti impotriva unor leit-motive romanesti. Tiganii si ungurii sunt cu adevarat la moda. Parca nu mai esti patriot daca nu te indignezi asa, oleaca pe ce mai fac tiganii si pe ce mai vor ungurii. Merge beton la minti mai simple. Si da, cred ca cine a scris materialul asta din link s-a uitat si el la emisiunea aia de ieri.

Ok, asa cum sunt blonde care strica reputatia altor femei cu scaun la cap, sau moldoveni sau puteti sa inlocuiti cu orice alta regiune care-si fac de cacat originile, parerea mea e ca e si la tigani la fel. Punct. Ura vine din cele mai multe ori din ignoranta. Sau da, din sechele mai vechi sau mai noi. Dar nu cred ca pe TOTI v-au batut tiganii cand erati mici. Sau mari. Iar proba suprema de ignoranta si rautate este necunoasterea adevarului si ingroparea capului in nisip in fata responsabilitatilor. Da, a responsabilitatilor NOASTRE fata de tigani.

Si da, sunt de acord ca unii "nationalisti" or sa se oftice cand ai sa le zici ca tiganii au fost SCLAVI in Romania 700 de ani. 700. Ani in care noi i-am exploatat si le-am dat pula inapoi. Si cand i-am eliberat, ura si la gara. De parca in sclavie toti fusesera specializati in stomatologie, n-aveau si ei la fel ca toata lumea nevoie de o casa, pamant, pula calului. Eu ma mir c-au acceptat, in locul lor ramaneam rob, pula mea, mai mancam, o mai futeam pe boieroaica, mergea treaba.

Ideea e ca ii avem asa cum i-am educat. N-am facut-o atunci, acum sunt mai multi si tot trebuie sa ii educam, vrem-nu vrem.

3 comentarii:

jane spunea...

yep, I hear you! dar e usor tare sa spui despre un anume grup social ca face si drege. e usor sa bagi in aceeasi oala pe toti. e comod, nu presupune dificultati in exprimare, nici un vocabular variat. plus ca e cu priza la public.

in fine, e vineri dupa-amiaza si mi-e pur si simplu lehamite de astfel de exprimari. din fericire, nu-s toti asa, nu traim intr-o tara in care Sharia e lege, si-mi pot permite sa iau o pauza de la indignare. sper.

Unknown spunea...

tu stii ce nostalgii ma apuca pe mine cand mai vin prin bucurestii si ii aud pe tiganii cu ferechilooam? :) :)) :)) :))

Cristean spunea...

pe mine nu. incep sa ma obisnuiesc, din pacate. mi-e ca o sa mi se para ceva normal in curand. ou mai gad!!! ori devin bucurestean?????