vineri, 15 ianuarie 2010

Precizare

sau despre biblie

Ca tot mi se reproseaza ca vorbesc in necunostinta de cauza (adica o forma politicoasa de a mi se spune ca mananc cacat). Eu ma trag din doua familii ortodoxe foarte credincioase. Am citit biblia prima data inainte ca asta sa fie la moda, printr-a treia, parca prin 1987, asa. Mi-a placut, am recitit-o, am facut-o pe bunica-mea foarte fericita, ea deja ma vedea popa sau ceva. Dar mi-a placut mai tare Jules Verne, plus ca era mai realist, asa. Stiam tatal nostru, crezul si inger, ingerasul meu pe de rost, eram tare, ce mai. Dar pe masura ce citeam mai mult si mai multe chestii, s-a intamplat ceva: am inceput sa nu mai cred.

Plus ca s-a mai intamplat o chestie. A venit revolutia si toti bulangiii pasivi au devenit de o credinta care m-a umplut de scarba. Mai, sa fie. Cum, pentru ca-i iliescu presedinte acum nu mai suntem comunisti, suntem credinciosi? Plus ca ne luam toti dupa o carte plina de aberatii (gandeam eu la vremea aia, la 11 ani), chiar n-am gasit o religie cu o carte mai buna, mai credibila? Si uite-asa a ramas pana in ziua de astazi, cu precizarea ca intre timp am aflat ca sunt muuult mai multe religii pe pamantul asta, unele cu teorii chiar mai realiste si mai palpabile decat ce ne zic aia in biblie. Unii cred, de exemplu, in Joe Pesci.



Dar hei, unii evolueaza in viata, altii raman cu mintea la clasa a treia si incearca sa gaseasca scuze si explicatii in literatura ieftina.

3 comentarii:

Giusy spunea...

ai evoluat, te-ai maturizat si ete acu esti nene mare :))....ciudat ce efecte are trecerea timpului asupra evolutiei gandirii noastre. exemplul tau...o data credeai in chestiile alea de credinta, iar mai apoi tinzi sa ai indoieli despre diferite lucruri, incepi sa vezi ca viata nu e asa roz cum a fost cand erai mic, asta in cazul in care ai tu de gand sa o faci neagra si nu sa o mentii roz :))

data dracu' evolutia asta :p

Anonim spunea...

Psalmul 81
1. Dumnezeu a stat în dumnezeiască adunare şi în mijlocul dumnezeilor va judeca.
2. Până când veţi judeca cu nedreptate şi la feţele păcătoşilor veţi căuta?
3. Judecaţi drept pe orfan şi pe sărac şi faceţi dreptate celui smerit, celui sărman.
4. Mântuiţi pe cel sărman şi pe cel sărac; din mina păcătosului, izbăviţi-i.
5. Dar ei n-au cunoscut, nici n-au priceput, ci în întuneric umblă; stricase-vor toate rânduielile pământului.
6. Eu am zis: "Dumnezei sunteţi şi toţi fii ai Celui Preaînalt".
7. Dar voi ca nişte oameni muriţi şi ca unul din căpetenii cădeţi.
8. Scoală-Te, Dumnezeule, judecă pământul, că toate neamurile sunt ale Tale.

Cristean spunea...

impusca-teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!