marți, 26 noiembrie 2013

Străvechea artă a înghițiturilor mici (XVIII)

M-am săturat de "o să fie bine". Toți sunt experți în bine, toți știu că binele va veni, e plin de profeți ai binelui mai ceva decât de profeți ai Apocalipsei Sfântului Ioan pă Varză. De unde știți, bă??? Și dacă tot știți, de ce frecați lumea la melodie? Și eu știu c-or să fie bine niște chestii, chiar știu, exact cum știu că niște chestii vor fi nașpa, asta e. Mă vedeți pe mine că bat oamenii la cap pe stradă că o să fie bine sau prost?Acuma, eu știu de unde pleacă tâmpenia asta. Dintr-o altă boală națională - părerismul de profesie.

Și dacă ați avut vreodată impresia că doar țiganul ăla cu șasă cai nu stăpânește conceptul de întrebare, uitați-vă mai atent în jur. Uitați-vă când se pune o întrebare cuiva câți proști din jur răspund și ei. Uitați-vă când spune ceva cineva, orice, câți idioți se grăbesc să-și tragă și ei cu părerea. Uitați-vă, știu că nu v-ați uitat. Că ei știu că nu i-a dat nimeni în judecată pentru o părere până acum, așa că-și închipuie că-i gratis. Și dacă-i gratis, atunci orice retardat nu poate, ci trebuie, este obligat să belească și el fasolea și să emită un truism.

Și uite-așa, "lasă, bă, c-o să fie bine". Și poate mi se pare doar mie, dar cu cât e mai prost omul, cu atât o să fie mai bine. Și, de fapt știți cine se pricepe cel mai bine și mai bine la "o să fie bine"? Virginii. Și, bineînțeles, virginele. La asta se pricep cel mai bine. La asta și la horoscop. De fapt (din nou de fapt, știu) cu cât mai nefutut omul, cu atât va fi mai bine. Logic!!! La mintea lor, mai prost de-atât n-are cum să fie, evident!Dar am o veste proastă. Mai ales pentru virgine și virgini.

Nu, nu vă spun că sunteți urâți și de-aia. De fapt, nici n-o să vă spun că o să fie, de fapt, prost, pentru că ați așteptat toată viața cu standarde nu știu de care și-o să vă fie frică să nu ieșiți la pensie singuri și-o să faceți un compromis de doi bani în care o să fie bine, doar că o să fiți în mod inexplicabil nefericiți și-o să faceți niște tâmpenii pe tema asta. Nu. Vestea proastă-i că va fi și rău. Că nimeni nu-ți spune "vezi că va fi și rău." De fapt, am descoperit că dacă-i spui așa ceva, lumea nici nu prea are chef să te asculte și, în general, refuză să te creadă.

De-asta, data următoare când va fi rău, eu am să fiu singurul din curtea școlii căruia o să-i pară bine. Singurul care va zice "v-am spus?Vitelor!". Știu, acuma deja pentru jumate dintre voi sunt un neam prost care se bucură de nefericirea oamenilor. Nici pe departe. Dar am și eu voie să mă bucur când am dreptate, chiar dacă suntem în mijlocul dezastrului. De ce nu m-aș bucura eu c-am avut dreptate cu un cataclism, cu un genocid, ceva (sau cu un divorț, că și astea-s probleme), când proștii au zis că va fi bine și s-au bucurat în avans și habar n-aveau ce-i așteaptă?

Și-atunci sper să am cât mai mulți analiști din ăștia ai binelui pe lângă mine. Să-i aud cum zic ei între ruinele fumegânde ale vieții lor c-o să fie mai bine și să-i întreb rânjind "să mori tu?".

Niciun comentariu: