duminică, 17 noiembrie 2013

Vrei bani mai mulți?

Bună seara. Astăzi discutăm despre școala românească. Am văzut că s-au răzmerițat unii și-am zis că are rost. Am și eu vreo 19 ani de școală, cred că pot să vorbesc și despre experiența mea. Iar experiența mea e următoarea: m-am mutat la Romană și trec zi de zi pe lângă viitorii noștri conducători. Adică pe la ASE și SNSPA. Și-i aud, fără să vreau, na. Și nu pot să nu observ o chestie: zi de zi, există o prăpastie care se lărgește și adâncește. O prăpastie între învățământ și educație. Între școală și carte.

Și ei se cacă pe dumnealor că nu au suficienți bani. Că sunt subfinanțați. Sau suptfinanțați, depinde pe cine întrebi. Hai să vă spun ceva, boss. Nu, nu vă spun că lucrez la patron și vă plătesc din banii mei. Am înțeles, nu poți să le zici că-i plătești din impozitele tale, că-ți pui tot sistemul în cap. Dar însă totuși, vorba poetului. N-am ce să-i fac și tot la patron lucrez și ultimul text pe care l-am scris pentru patron avea 2229 de cuvinte. Și scriu din astea des. Pentru un singur cuvânt scris greșit, eu mâine rămân șomer. Zic asta pentru că s-a dat telefon și când l-am scris corect să fiu dat afară.

Ce să-i faci, există pe lumea asta oameni absolvenți de SNSPA sau ASE care-și închipuie că un simplu telefon dat la șef transformă un căcat în ceva publicabil, real, corect și de bun simț. Dar realitatea rămâne: pentru un cuvânt, eu îmi pierd pâinea. Și asta o citește acum, probabil, și un profesor căruia i-au picat TOȚI elevii la BAC.Și el mai bea o bere și mai dă o muie lu' una dintr-a unșpea și asteaptă pensia. Și bani mai mulți.

Sau hai, îmi cer scuze. Hai s-o luăm statistic. Jumătate din elevii tăi n-au trecut de BAC. Eu pentru un cuvânt sunt dat afară pe ușa din dos și la tine jumătate din munca ta e un rateu, un gunoi. Și tu nu pățești nimic. Vrei bani mai mulți??? Sugi pula! Vrei bani mai mulți??? La muncă, bă!!!!

Niciun comentariu: