miercuri, 25 februarie 2009

Bilant provizoriu: cateva mii de morti cerebral

A trecut cam o luna de cand am inceput sa scriu serios in blogul asta. De scris serios scriu de mai demult, ba pentru bani, ba pentru futut, ba din placere. Dar experienta mea cu lumea asta de-i zic astia "blogosfera" zic eu ca imi permite sa emit niste concluzii preliminare, asa.

1. Lumea nu e la fel de tampita in "blogosfera" ca in realitate. E mai tampita. Aici apuci sa-ti studiezi semenii pe indelete, asa. In scris. Lume agramata, lume care nu poate duce o idee pana la capat si preferatii mei, aia care nu vad esentialul, in pula mea!!! Tu discuti despre pareri si vine un comentariu "pula ca laitmotiv. previzibil". Tu zici bre, nu cred ca pe tine cuvantul "pula" te-a facut sa nu mai citesti concluzia materialului pentru ca era previzibila. Lasa-ma ca discutam altceva aici, lasa-ma cu problemele tale. Si ea (ca e o ea) iti zice "asa sunt eu, o fire complexa". S-a dus pe pula toata conversatia.

2. Toti retardatii si-au facut blog. "Am mers azi cu taxiul si taximetristul putzea!". Ma doare-n pula. Toti plictisitorii, toti labagiii, toti prostii batuti cu pula in cap, toti aia care n-au nimic de spus au blog, frate. Bloguri despre ce au mai zis altii pe blog, bloguri despre ce au facut ei in copilarie, bloguri cu postari furate de la altii, bloguri facute special sa se contrazica cu altii, bloguri doar pentru ca si-au facut altii blog, muuulte bloguri care ar trebui scoase afara si impuscate. Iar proprietarzii lor, batuti in cap pana mor cu o pula. De fier forjat.

3. Toti au o parere pe blog. Nu conteaza ca nu e originala, nu conteaza c-a fost scrisa cu piciorul stang, nu conteaza ca de fapt scrii doar ce-ai auzit aseara la televizor, nu conteaza ca parerea aia a ta, de fapt, nu spune nimic. Important e sa emiti o judecata. Sa pari un om cu principii. C-asa-i la noi. Zbieri o prostie sau un truism penal si se uita lumea la tine, nu la ala care a zis calm un adevar din care, poate, mai inveti ceva.

3. Nimeni altcineva n-are dreptate pe blogul lui sau cand comenteaza la altii. Decat daca e vreo celebritate. Daca te iei de ce-au zis aia, gata, esti muist. Vrei sa faci audienta pe carca lor. Si in plus, cine pula mea esti tu ca sa-l contrazici pe valentin stan, pana la urma, mai Lili Pulimej? Ca ala a aparut la televizor. Tu, nu. Asa ca hai, şarap şi taci din gură!

4. Blogosfera e un targ de vite. Toata lumea vrea sa te anunte ceva. Toata lumea vrea sa te agate cu ceva. Toata lumea are ceva de aratat. Toata lumea are ceva de dat. Toata lumea are ceva de vandut: pe sine. Daca ar avea blogurile si semnaturile alea de la comentarii voce, toate ar urla in cor: ia-ma pe mineeeeeeeeee!!! Totul e de un egocentrism infiorator. Da-i in pula mea pe copiii din africa, imi bag pula-n glanda lor. De muritori de foame. Scriu despre ei doar daca o sa se vorbeasca mai mult despre MINE.

PANA ACUM: prea putina lume mai tine minte ce inseamna "weblog". lumea asta de prin bloguri este la fel ca cealalalta: niste celebritati care existau deja inainte (dintre care multe sunt niste gaoaze) si care primesc mii de comentarii la postari gen "am luat o pauza, nu mai scriu zilele astea" - chestie care spune foarte mult despre public, nu despre ei. Restul e o gloata disperata sa ajunga la audienta alorlalti. Cei foarte talentati probabil ca vor reusi. In schimb, prin bloguri exista o chestie mai mare decat prostia omeneasca: rautatea.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Adevar grait-ai maria ta!
M-am tot cautat si nu stiu unde ma-ncadrez :)
Ai zis ceva de fier forjat...? :)
Daca ziceai ceva si de audiente... :)) erai pe gustul meu!