miercuri, 21 octombrie 2009

Bulşit motivaţional

"Dom'le, sunt lucruri care tre' sa te lupti!"

Ma distreaza foarte tare chestiile de motivatie si de leadeship. Sunt cuvinte la moda, stiu, merg, toti se dau in vant dupa asa ceva cum se dadeau pizdele in vant dupa studentii la psihologie cand eram io prin liceu. Bai, tata, da' unii exagereaza, sinceramente sa fiu. Ok, Ok, truisme, truisme, daca ar fi doar atat, ar fi bine, da' uneori bat unii logica-n gura de-ti vine sa-i bati si tu. Sa-i bati, stii tu, ilogic, irational, sa-i bati din sentiment, din motivatie.

Rasfoiam zilele astea o carte, ceva cu lidărşip din ăsta. Ce crezi ca-mi servesc distins autorii: "The only way people can learn is by doing things they have never done before". Sa mor eu. Ditamai profesorii universitari. Ce pula mea s-a intamplat cu "repetitio est mater studiorum"? S-a demodat? Bai, poate nu a inteles lumea de ce nu-mi plac mie citatele. Nu-mi plac pentru ca-s satul de texte. Decat un citat spus cu emfaza, de parca daca ai memoria buna ai si pula mare, mai bine zici zece prostii gandite de tine pana scoti ceva inteligent pe gura.

Da' stiu de ce apreciaza lumea citatele. Pentru ca nimeni nu mai crede pe nimeni altcineva capabil sa lege doua vorbe decat daca-i la televizor sau a murit. Pentru ca (da, generalizez) lumea, in sufletul ei, desi se da lebada-n chiuveta tot timpul, stie exact ce valoare are: fix zero barat. Si-atunci, ce sa faca, se transforma-n niste xeroxuri verbale, pula mea, is prost, da' uite ce memorie buna am. Ai un cacat, ma. Repeti ca papagalu' niste chestii care nici tu nu stii ce inseamna.

Revenind. Deci, lumea e de cacat. Nu toata. Majoritatea. Aia care gandesc si mai sunt si capabili sa-si sintetizeze ideile intr-o vorba verbala recognoscibila de catre ceilalti sunt o minoritate. Pe cale de disparitie, daca ma intrebati pe mine, ca uitati ce modele avem in media. Asa ca hai sa ne repetam ca papagalii dume care par destepte. Inclusiv cea mai perversa dintre dume: nu, nu "sunt frumusel", aia-i pentru pizde cu complexe de inferioritate supracompensate. Mai grav: repetam "sunt meserias, sunt meserias..."

Niciun comentariu: