luni, 11 mai 2020

Cu tot cu popa

Intru azi într-o bancă, aveam treabă, de scos nişte bani, ceva mai mulţi decât îţi dă bancomatul. A trebuit să mă îndepărtez binişor de casă, că filiala de lângă mine e închisă momentan. Ce mişto e afară! Paranteză: mai nou, nu ştiu alţii cum simt, dar de când ies mai rar, de fiecare dată când o fac îmi dau seama ce frumoase sunt femeile. Dar mai observ ceva la bărbaţi, de data asta. Înainte, lumea vorbea de frizuri la modă. Acum e la modă să fii tuns şi atât. Piloşii dracului. Am încheiat paranteza. Intru mascat în bancă, normal, că acum asta se poartă, dacă tot vorbim dă feşăn. Şi descopăr că sunt singurul client.

Eram eu şi două angajate, doamne între două vârste, atât, o casieră şi o altă lucrătoare bancară, nu ştiu exact cum se cheamă postul ei. Fără geamuri, fără nimic între ele sau între noi, pur şi simplu două birouri. Există mai multe măsuri de siguranţă la primărie decât în banca aia. Mi-a trecut prin cap "băi, oleacă de bătaie ştiu, dacă îmi pun mintea şi trupul cu aceste două cetăţence, plec cu toţi banii din locul ăsta". Nu sunt genul, dar îmi imaginam scenarii, aveam timp, ştiţi că hârţogăriile astea durează. N-am reuşit să mă duc prea departe cu gândurile, că m-a prins şi m-a amuzat teribil conversaţia dintre ele.

Am mai zis, nu geamuri, nu bariere, nu nimic. Una îmi procesa actele şi vorbea cu cealaltă:
-Doar o linguriţă de argint?
-Da, doar una, păi câte? Bine, mai e şi una de aur, dar aia e pentru altceva.
-Şi cum facem? Că cică trebuie să avem 8 metri pătraţi!
Eu mă gândeam "trebuie să ai 8 metri pătraţi tu sau spaţiul?"
-Nu 8 metri pătraţi, 8 persoane.
-Păi, au ăia mâine botez, cum, 8 persoane? Cu tot cu popa?

Atunci m-am hlizit, nu m-am mai putut abţine, iar ele şi-au amintit că nu sunt singure acolo. Ne-am terminat treaba şi eu am plecat, deşi aş mai fi stat să asist la conversaţie. Delicioasă. Cred că dacă îmi dădeam masca jos şi le spuneam că sunt hirotonisit şi că le împărtăşesc eu, oricum plecam cu mai mulţi bani decât cerusem de acolo, mi-i dădeau ele de bunăvoie şi din credinţă. Că şi aşa, în afară de faţă de hoţ de poşete am şi faţă de seminarist, chiar m-a întrebat cândva o fată de popă asta, se pare că părerile sunt împărţite.

Niciun comentariu: