luni, 6 aprilie 2009

Impozitul pe japca

80% dintre infractiuni sunt infaptuite de 20% din infractori. Asta este una din putinele concluzii pe care criminologia, in destul de lunga ei istorie, a reusit sa le emita. Asta, cred, si gratie implicarii in fenomen a unor cercetatori de mare angajament, precum tovarasa profesoara rodica stanoiu, ce cu onor mi-a tot picat colegii la fabrica de diplome pentru fotomodele "dimitrie cantemir (crestina)". Adaptata la romania de azi, teoria de mai sus ar suna asa: "99% din bani sunt furati de 1% din infractori".

Azi, vorbim despre un furt legal: impozitul forfetar. Deja ati auzit de el, cel putin cei dintre voi care nu folosesc heroina, xanax sau nu vi s-a stricat aparatul auditiv atat de tare incat sa prindeti numai canale unguresti pe el. In rolul infractorului, guvernul. Starring as themselves. Ai firma? Ai belit-o. Longitudinal. Ai, n-ai treaba, tre'sa marci la stat 6500 RON romanesti pe an. Acuma, eu, ca un roman sadea ce ma gasesc, inteleg perfect logica asta: mai toti nespalatii au firma, o duc beton, trec strada numa' cu X5-u' alb, da' in acte mor de foame. Activitate zero. Profit, pula. E doar un aspect al stilului de afaceri de drumu' mare practicat la romania. Treci benzina, amanta, excursiile, masina si cocaina la cheltuieli si te doare-n ciocan. Da' cu mine ce-ai, guvernule???

Vroiam sa-mi deschid si eu firma, ca tot mi-au micsorat salariul. Sa ma invart. Sa-mi suplimentez veniturile. Sa... nu stiu, dar sa stau mai putin stresat financiar. Nu stiu daca imi mai deschid, nu stiu daca mai merita. Pentru ca fac, nu fac afaceri, tre' sa strang alocatia sa marc banii aia la buget. Pai nu-i corect, gogule. Eu propun sa se impoziteze chestiile care nu ne afecteaza pe noi, oamenii cinstiti, chestii care,intr-o tara normala, se impoziteaza cu ani de puscarie. Dar noi nu suntem o tara normala, nu avem timp de solutii rationale, asa ca asta este lista lui Cristean: mita, (si darea si luarea), violul, traficul de influenta, inselatoria, traficul de droguri si de persoane. Lista ramane deschisa. Numa' prostia sa nu se impoziteze, ca muriti de foame.

Cat despre voi, astia care o data la patru ani votati si voi (inconstient, inconstientilor) pentru impozite din astea, ce pot sa va doresc: am auzit ca prelungesc astia perioada cat poti sa iei somaj. Asa sa dea dumnezeu!

Un comentariu:

Bogdan M spunea...

Alo, domnu Gogu? Ia treci mata la lucrul la negru si lasa prostiile. In ce tara traiesti? Ca moi o sa ma duc de saptamana viitoare la hacana bulibasa de cartier sa iau lectii de trait sub cerul liber. Parol, mancati-as!