duminică, 5 ianuarie 2020

De la Slobozia

Aţi văzut vreodată un preot punând perfuzii în biserică cuiva? De ce trebuie să fie biserica un serviciu public, şi dacă e, atunci de ce când e prea frig sau prea cald afară găseşti, de obicei, uşa încuiată? Ştiţi, preoţilor le este frică de Dumnezeu şi de hoţi. Ştiţi, a fost referendumul ăla unde am plătit pe banii noştri răspunsul la întrebarea dacă se fut în cur alţii sau nu. Poate că era ceva în neregulă cu întrebarea, că poate participam şi eu la el. Poate întrebarea trebuia să fie "cât la sută din impozitele plătite de dumneavoastră ar trebui să meargă către sfânta biserică?". Tind să cred că răspunsul majorităţii ar fi tins spre 0.

Dar e şi vina noastră. Acceptăm că un botez e atât, o înmorântare atât  etc. Te gândeşti câteodată "dar de ce îmi ceri bani? Am crezut că eşti aici să mă ajuţi".Hai să nu îi mai plătim. Se descurcă singuri. Că, din nou, şi noi greşim. Unii mai puţin. Dintre cei care dau bani să îl audă lălăind pe Sfântul Părinte Gregorie Decaloteanu de la Slobozia de Jos şi cei care dau bani să îl audă lălăind pe Smiley mă simt mai apropiat ideologic de cei care dau bani să îl audă lălăind pe Smiley. Ştiţi de ce? Smiley cântă pe bani. Sigur, dacă te zbaţi suficient, găseşti şi preoţi  care mai botează gratis. Dar ei sunt excepţii. Dar pe preoţi, şi dacă botează, şi dacă nu botează, noi tot îi plătim. Nu vor muri de foame, promit. Au deja bani şi sunt afaceriştii perfecţi, vând vise, iar dacă nu vând, ei oricum iau bani. În cel mai rău caz, se îmbogăţesc mai puţin.

Niciun comentariu: