luni, 7 iunie 2010

Solutii de criza 12 - mostenirea

Bine ati venit la inca un episod al emisiunii "ce dracu mai facem ca sa echilibram bugetul". Astazi am o propunere care sigur o sa va faca sa ma faceti comunist, dar care are logica ei. O logica bolnava, dar, din pacate, n-avem timp pentru solutii rationale, asa cum au demonstrat si conducatorii nostri. Solutii fara sa faci o categorie sociala sa faca greva vad ca nu prea sunt, deci n-avem ce face, dam idei si mergem mai departe. Deci, pe cine mai suparam azi? Pe mostenitori.

Acuma, cu tot respectul si gandindu-ne cu piosenie la munca inaintasilor si a parintilor, ce meritul pvlii mele are un mostenitor? Ca s-a nascut? Ca doar nu s-a nascut pe sine insusi. Ca a stiut sa respire suficient cat sa fie viu cand dau coltu' batranii? Asta o stiu majoritatea persoanelor care nu sunt blonde, n-ai nevoie de instructiuni pentru respirat cum n-au avut blondele cand erau mici pentru supt si uite ce bine le iese si acuma. Deci, dupa ce ca primesti o pleasca fara sa fi facut nimic s-o meriti, ai si sansa sa te bucuri ca moare ma-ta. Nu-i corect. Amenda!

Un alt motiv pentru care as impozita mostenirile cu 90% (OK, hai, in afara de o futelniţă sa nu doarma beizadelele afara pe ploaie) este bulangeria parintilor. Da. Asta ar fi o amenda pe ipocrizie. Toti, cand ii auzi, "muncesc pentru copii". "Fac aia pentru copii". "Dau in cap pentru copii". Sincer, mie mi se pare cam mult. Da' ia mai da-i dracului de copii, sa-si faca singuri daca va chinuiti atat, nu? Si cu ocazia asta i-am incuraja si pe ei sa-si gaseasca un job, ceva, sa n-o mai frece pe banii "la parinti" si sa astepte pervers sa moara aia. Si-am avansa cu totii asa.

Partea frumoasa la planul meu e ca 4 din 5 famelii din Romania au in proprietate cel putin o casa. Cred ca s-ar strange destul pentru niste autostrazi daca am face asa.

4 comentarii:

Grig spunea...

Nu cred că ai rezolva nimic cu asta. Cel mult, toate averile ar fi trecute din timp pe numele moștenitorilor, cu clauză de îngrijire până la moarte. Metoda e simplă și e folosită chiar și acum pentru a evita taxele mari pentru succesiune și alte porcărele.

Cristean spunea...

Stiu, se practica la greu prin Anglia, de exemplu. Diferenta e ca io faceam misto.

Unknown spunea...

mai, parca imi adcu aminte ca avea taica-tu un apartament prin focsani :P

Cristean spunea...

da, mah, am zis ca primu' bardac nu se impoziteaza. daca avea vreo 10, imi mai ramanea si mie unu'in plus.