luni, 30 decembrie 2019

Obsedaţii

-Aseară m-a vizitat o fostă să se plângă  că ea nu mai face sex de nu mai ştiu când cu actualul şi alte chestii din astea. Îmi venea să îi zic:
-Nici eu! Dar, vulnerabil, cum eram, mă sărut cu ea, îmi pune mâna pe Michael, dar la partea cu lipsa de sex am refuzat să o ajut. Plus că, na, eu oricum încă iubesc o altă fostă.
-Care?
-X?
-Şi acum??? Păi, tu eşti cam obsedat de ea!
-Eu nu sunt obsedat de nimeni, aş putea să am un milion de obsesii, dar îmi ţin creierii în cap.
-Nu, nu, eşti cam obsedat de ea, să ştii.
Trece o noapte. O noapte din aia când te gândeşti băi, oare are dreptate? Oare sunt obsedat? Hai să mă gândesc ce am vorbit noi în ultimul an.
A doua zi, are loc următoarea conversaţie:
-Ajută-mă să fac o chestie, vreau să aflu ceva.
-Hai.
-Uite, răspunde la o întrebare. Îţi pun întrebarea, dar nu răspunde din prima, lasă-mă să te ajut cu instrucţiuni, ca să răspunzi mai bine. Oricum, nu există răspuns greşit, orice ar fi. Şi nici premiu. Şi nici pedeapsă. Există doar răspuns corect, chiar dacă zici tu unul greşit. Orice răspunzi, va fi ok. Că ai zis că sunt obsedat şi vreau eu să ştiu dacă e aşa.
-Nu, nu am zis că eşti obsedat.
-Bine, nu ai zis că sunt obsedat. Dar mă ajuţi cu răspunsul la întrebarea asta? Că ne ajuţi pe amândoi, de fapt. Întrebarea este la cine m-am gândit eu azi noapte după ce am vorbit cu tine. Nu răspunde acum, nu înainte să îţi dau nişte indicii. Nu e o persoană, sunt două. Deci, din 7 miliarde, e destul de greu să le nimereşti, dar îţi spun că sunt persoane pe care le cunoşti. Poţi să nimereşti una, poţi să nimereşti două, poţi să nu nimereşti niciuna. E bine oricum, îţi dau eu răspunsul corect la urmă şi va urma ceva care probabil nu îţi va plăcea, dar trebuie să ţi-l zic. Noi ne ştim de 30 ani. Nu te întreb la cine m-am gândit azi noapte, hai să formulez mai precis: la cine crezi tu că m-am gândit eu azi noapte?
-Păi, sunt două femei, una e...
-Nu, nu e nicio femeie. La cine m-am gândit eu suntem noi doi. Eu şi tu. Că m-ai pus pe gânduri. Eu oi fi obsedat? Poate are dreptate! Hai să mă gândesc ce am vorbit noi doi în ultimul an, ce oi fi spus eu de am făcut pe cineva să mă considere obsedat? Am ajuns la două concluzii. Prima e că eu vorbesc prea mult. A doua e că tu îmi spui acelaşi lucru de fiecare dată când vorbim. Ştiu, mă repet, am teme, motive, discut aceleaşi subiecte, continui poveşti, poate am un bagaj limitat de cuvinte, dar mereu spun altceva, tu nu. Nu cred că sunt eu obsedat.
-Nu, eu sunt obsedat.

Niciun comentariu: