sâmbătă, 7 martie 2009

Germaniea (I)

Stiti cum arata Germania? Pizdă. Ţâţă de mâţă. Crima. Şukar. Belea. Brici, Gelule.

"Deci" am fost in Germania. As fi vrut sa incep cu inceputul, dar nu-l mai tin minte. Acompaniat de niste bautori care stiu sa aprecieze alcoolul la justa lui valoare, nu m-am dezmintit nici io, ce pula mea. Mi-am facut curaj sa zbor cu o sticla de vodca plus diverse. Deci prima impresie, pula, am uitat-o. Nici nu pot sa incep cu "ca cand am pus io picioru' in tara aia..." pentru ca eu prima data am pus mana in Germania, ca m-am impiedicat pe scari la avion.

Mai degraba as zice ca ei si-au facut o prima impresie despre mine. La un moment dat, toate cozile din aeroport se intorsesera invers si se uitau la un dement trantit pe spate pe bagajele lor care zbiera si radea in gura mare la telefon. Da, eu. Nu mai stiu cu cine dracu' am vorbit, dar se pare ca m-am distrat. Cred ca inregistrarea din camerele de securitate de acolo (nu, nu va zic la ce aeroport am aterizat - DESI tin minte) ar fi maaare samărhit pe youtube.

Ba, Germania e tara in care mi-ar placea sa stau la bloc. Totul arata ca nou, coae. E greu de crezut. E o curatenie ireala. Zici ca esti intr-o vitrina. Totul e cu verdeata, totul e plin de copaci, totul e ordonat si totusi nimic nu e monoton. Nu vezi doua cladiri la fel. Nu mai zic de arhitecturi, proportii si alte asemenea. Deci ma pis pe bucuresti din intoarcere. Orasu' pulii. Stiti cand o sa ajungem noi ca ei? Niciodata. NICIODATA. Fugiti, coae, emigrati, dispareti, daca vreti s-aveti copii sanatosi mintal, e una din masurile de precautie cele mai bune. Simplul fapt ca te nasti la noi printre gunoaiele astea (umane sau facute de om) e un handicap.

Dar hai sa vorbim de Germania si sa nu ma mai cac pe mine cu romania ca p-astea le stiti si voi. Daca imi mai scapa vreo comparatie, e din reflex, scuze. Dar hai sa mai fac una acuma, poate termin cu ele. Mie mi-a fost rusine sa arunc un chistoc pe jos acolo. Preferam sa merg vreo 10 metri (maxim, ca deja treceai de el!) pana la un cos de gunoi. La noi, daca-l dai pe jos, chistocu' se bucura, e cu fratii lui acolo. A, pentru fumatori: m-am speriat o secunda, mi-am cumparat un pachet de tigari si avea numai 17 in el. Am zis ca am luat teapa. Nu, asa e la ei, doar ca pretul este 4 (patru) euro. Pachetele cu 19 tigari sunt la oferta.

A. Cu ce prejudecata tampita despre nemti am plecat eu de-aici: cica nemtii sunt reci. Ba, deci aia cu care am vorbit io toti au vrut sa ma ajute, sa-mi arate etc. La o parcare, pe cand ne chioram noi ca broasca la polizor la un aparat din ala de plata si un neamt incerca sa ne explice cum se foloseste, a venit o tanti nemtoaica si ne-a dat bonul ei: poftim, mai am o ora platita. Pula mea, ce sa mai zici? La bodega de langa hotel unde beam noi seara au organizat aia o seara speciala dedicata ciolanului cu varza acra (haxe mit sauerkraut - INCERCATI!!!) ca asa am vrut noi. Trei romani.

Una din chestiile care mi-au placut mie la maxim la ei este relatia lor cu alcoolul. La nemti exista asa, o condescendenta, o intelegere apropo de faptul ca tu esti crâncen de beat. Atata timp cat e trecut de 5 seara, poti sa fii ninja de beat. Nicio problema. Am vazut international sales manageri stâncă de beti cot la cot cu invitati, clienti, parteneri de afaceri, plm. Absolut nicio problema. Nu mai zic de alti mahari din astia de top management care la 50 de ani aveau cercel in ureche, masina de serviciu Mercedes ultimul tip si care spuneau: la ce pula mea sa vin cu masina aici cand eu fac 20 de minute cu tramvaiul pana acasa? (Iar as fi zis ceva de romania, dar cred ca stiti si voi ce. Ceva cu "muie".)

Maine mai bag niste chestii mai naspa despre nemti. Nu trebuie sa uitam ca lumea e un film cu prosti peste tot, deci si Germania ii are pe ai ei. V-am pupat!

Un comentariu:

eadono spunea...

bre nus in ce germanie ai fost tu..dar nu e asa de marfa dupa cum spui..eu am trecut germania cu masina de 6 ori, de fiecare data mi-a facut aceeasi impresie.Rece..dar e de o curatenie ireala. Munchen e urat cu draci, plin de blocuri , fara verdeata..totul gri si searbad..dar curat de straluceste.Nu stiu cum e Berlin..dar o sa ma duc si pe acolo.