duminică, 15 martie 2009

Ziua ungurilor

"Da-le, Doamne, la romani/Numa' boala la plamani!" Asa canta un tigan pe care l-a batut taica-miu in tren cand eram mic. Sigur, tiganul putea sa se apere spunand "dom'le, io la politicieni faceam referire in acest demers cultural-artistic al meu". Dar n-a mai avut timp.

E ziua ungurilor de pretutindeni. Ce pot sa zic, traiasca gulasul! Ca de obicei, ziua asta e mandru prilej de suturi in coaie pe sub masa intre unii si altii. Dar unii chiar intrec masura. Niste ignoranti romani sar de cur in sus ca dom'le, ce pula mea vor unii unguri. Adica politicieni unguri, sa nu se inteleaga, doamne fereste, c-ar avea ceva cu ungurii. Cu ungurii care nu vor sa se desparta de romania, that is.

Si-si ilustreaza parerea cu un clipulet cu un cantecel care le da muie la toti ungurii. Asta. Si care invita lumea sa dea bombe atomice in ungaria, ca asa scapam noi de probleme. Si zic ei: nu, dom'le, clipul este strict adresat politicienilor, nu oamenilor de bine (care nu vor sa se desparta de romania, ca sa fim la obiect). Pai ba, asta e un fel de a-i spune lu' socru-tu "Bag pula-n familia ta! Dar atentie, prin declaratia asta am vrut, de fapt, sa ii cer mana lu' fiica-ta! Te rog frumos sa nu ma intelegi gresit!".

Acelasi om despre care pana acuma aveam o parere buna zice dupa cum urmeaza: "Cu ţiganii este o cu totul altă problemă şi, din nefericire, aceea nu are cum să fie discutată la o masă, ci doar cu arma în mână, pentru că trebuie să ne apărăm." Scris frumos, cu diacritice. Dati-mi voie sa cred ca si despre unguri crede acelasi lucru, numai ca nu are curajul sa o spuna pe blog. Acolo da vina pe politicieni. Sa stii ca si tiganii au politicieni.

Ba, de tigani ne putem "apara" educandu-i si futandu-ne mai mult. Ca altfel ne depasesc numeric peste nu mult timp. Nu, n-or sa ne dea afara din tara noastra, pentru ca niste prosti trebuie sa si munceasca. A fost un rautacism asta, stiu. Cat despre unguri, se pare ca esti si tu tot vizionar periferic. Coae, traiesti intr-o tara din care mai toti vor sa plece, nu inteleg de ce ti se pare tie asa ciudat ca si ungurii vor. Si nu, daca stiai problema ca lumea, ai fi stiut si ca ungurii care vor sa se desparta de noi nu vor in Ungaria, ca-i doare p-aia in pula de ei. Vor un Ardeal independent.

Da' ia fa tu o romanie sa se invarta dupa soare. Fa o romanie sa merite sa-i scriu numele cu majuscula. Fa tara asta de sa ne invidieze nemtii. Sa vezi cum nu mai vrea nimeni sa plece nicaieri. Sa vezi cum nu mai vrea nimeni independenta, autonomie, cum nu mai pleaca nimeni la violat nicaieri. Sa vezi ce bine ar invata ungurii nostri romaneste daca ar fi salariul mediu 3000 de euro la noi! Dar na, la asta nu te-ai gandit, te-ai gandit doar la paranoia ta ca ne iau ungurii Ardealul, bolnav cu nervii sezonier ce esti.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Crede-mă, despre unguri nu am aceeaţi părere. Ba, sincer, mi s-ar cam rupe în câteva bucăţi de jegul ăsta de ţară şi aş sta să văd cum este, sper, făcută praf. Cu asta am răspuns la întrebarea legată de "fă tu"...nu vreau să fac nimic pentru flegma asta aşezată de mulţi ani în inima mea. Să fie clar, am mai spus asta, mă piş pe România, sunt interesat doar să reuşesc să-mi fac zilele următoare mai frumoase.
O singură rugăminte...eu nu sunt "coaie".

Cristean spunea...

nu-i la propriu, dom'le, e o expresie colocviala in anturaj la mine, tu de-asta te superi? Of!