marți, 13 aprilie 2010

Paie

Am sa dau de baut de o mie de marci in ziua in care am sa vad un sindicalist roman iesind afara cu o pancarta pe care sa scrie "Taiati-mi salariul! Taiati-mi salariul pentru ca stiu ca nu sunt bani! Taiati-mi salariul, numai nu-mi dati colegii afara!" Deocamdata, tot ce vad sunt bannere pe care scrie "Suntem niste idioti! Suntem niste idioti care habar n-au pe ce lume si in ce tara traiesc, asa ca cerem bani, pentru ca suntem manipulati de niste lideri de sindicat corupti si pe o mana cu niste partide care n-au nicio idee, dar vor sa conduca ei, pentru ca traiesc cu impresia ca e randul lor la furat!".

Ma, io as fi de acord sa le mareasca salariile. Dar sa ramana si ei jumatate din cati sunt, ca asa am patit noi la privat. Ca atunci din jumatatea aia macar o parte si-ar gasi ceva serios de munca, nu ca pana acum. Si mi-ar fi si mie mai usor sa le platesc salariul, c-am fi mai multi contribuabili reali, nu ca astia de acum care stau pe banii nostri si-mi spun ca si ei platesc impozite. Iar partea misto e ca firmele merg mai bine acum, cand sunt mai putini angajati, decat inainte. Pe cand la stat, desi aproape s-au dublat angajatii in ultimii ani, tot niste melci sunt. Da, dar sunt ai nostri, ii platim din banii nostri. Mergeti voi la un ghiseu sau la un politist pe strada si ziceti-i chestia asta sa vedeti ce zice. Ca asa s-au invatat.

Dar nu e numai vina lor. E vina guvernului asta de paie. (Nu, n-am uitat cu cine am votat, e un guvern de paie ca si celelalte.) Nu e in stare sa le explice astora pe intelesul lor ca ii platim din bani imprumutati ca nu mai sunt bani si nici n-are curaj sa puna scutierii sa le explice ei. Si e logic, si scutierii sunt bugetari. Si i-am vazut cum s-au descurcat cu alti bugetari - minerii. Din vreo 10 intalniri, au castigat si ei una. E ca si cum s-ar gasi Şoimii Preuteşti cu Steaua Bucureşti. Daca s-ar gasi de vreo 10 ori, tot ar scoate si Preuteştiul macar un egal si cinci victorii. Scutierii nu. Na, eficienta bugetara. Dar vor bani.

2 comentarii:

Unknown spunea...

da da daaaa, munciti sa dati bani la stat sa aiba cu ce sa plateeasca bugetariiiii, sa imi creasca miiee salaaariuuul, munciti darar dracii in ei de capitalisti

Cristean spunea...

si io vreau sa dea guvernul o lege, s-o aprobe parlamentul si s-o semneze basescu sa-mi mareasca si mie salariul. ce pula mea.