duminică, 4 iulie 2010

Noră pentru mă-ta

Chiar dacă nu s-ar vedea de pe Staţia Spaţială Internaţională că-s aranjate, înţelege cineva ce rost au rialitişourile astea româneşti? Pe unde ajungi cu telecomanda şi se vorbeşte în româneşte, ai şanse să dai peste o ţigăneală din asta. Mie mi se par la fel de utile ca un obeu într-o poşetă de bărbat. De fapt, ăla-i mai util, am văzut io pe Discovery, poţi să aprinzi focul cu el. Sau îl poţi îmbiba cu vodcă şi băga în cur dup-aia, cum ziceam mai demult. Satisfacţie garantată, spune lumea din Finlanda. Am crezut mult timp că-s doar nişte telenovele făcute mai ieftin, în româneşte, pentru mahlagioaicele analfabete, la care nu se uită nimeni. Dar, de la o vreme, nu mai cred asta.

Pentru că există o explicaţie. Românu' cam are nevoie de "realitate" din asta. După atâtea jurnale de ştiri care, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să înceapă cu "aţi belit pvla" în loc de "bună ziua", are şi el nevoie de o supapă. De o urmă de solidaritate. "Fă, Marghioalo, mă, Sandocane, ia uitaţi, m'! Ăia face ca cum am făcut noi aseară, mâncav-aş peleu' vostru!". (Pauză, trec a treia oară pe azi ăia cu fiareloooom. Publicitate: cumpăr topor cu lunetă sau praştie cu grenade antitanc. Pentru un stil de viaţă sănătos, evitaţi consumul în exces de sare, zahăr şi cocaină.) Sătui de filme cu oameni bogaţi, pentru că tembelizorul i-a învăţat că bogaţi sunt doar Băsescu şi Boc, ceea ce e rău, orice ţaţă, orice aviator în brazdă poate să vadă că există o speranţă şi pentru el.

Şi restul sunt ca tine, parcă zic emisiunile astea. Poate si rumânu' sa fie pe teveu, dacă fraierii ăia care se pizduiesc acolo pot. Şi, în plus, nu trebuie decât să repete ce-au făcut aseară, n-au nevoie să bage creaţie. Emisiunile astea sunt dovada că indiferent cât de pământăreasă eşti sau câte coji de semninţe ai între gingii, poţi să fii şi tu vedetă. Orice bârsancă de canapea poate spera că într-o zi o să aibă realitişoul ei. "Da, Veto, deci nu numa' io, beţivu' de bărbatu-miu, curva aia de amantă şi Gelu de la 4 suntem aşa. Pai nu putem ca să facem şi noi un şou din ăsta? Că şi aşa îl facem în fiecare seară când vine ăsta beat acasă. Pă bune, io am crezut că eream aşa decât noi şi Oana Zăvoranu!"

5 comentarii:

Zadkielix spunea...

Da...
Geniala prezentare!
Excelenta realitate ai creionat-o EXACT cum se prezinta!
Societatea rromaneasca e pe cale sa devina un ..."model" demn de ASA NU!
:)
PAROL!

Adi Vlasceanu spunea...

Te/va contrazic.
http://romaniiautalent.ro/

:-|

Cristean spunea...

aoleu! stiu, ma, romanii au talent. si au si tigani care au talent si ei. deci, romanii au de doua ori talent, manca-ti-as!

Adi Vlasceanu spunea...

Deci.

De maine spune-mi Ady Talent.
(shi lasa banii sub presh. Shi corpu-mi langa ghena.)

Suna acum.
Tsac-pac.

Adela spunea...

Eu tot ce-am retinut d-aci este formula initiala pentru jurnalele de stiri - am enuntat-o in bureau si s-a ras: "Are dreptate omu'!" Ai auzit, Cristean?! Om te-am facut!

In incheiere, permiteti-mi sa mai spun doar http://www.go-to-canada.com/

Adi Talent, ia zi, bah, una la frunza, sa moara laringele meu!