duminică, 22 noiembrie 2009

Trei chestii despre tarani

"Ce frig e-afara, baga-mi-as pula-n basescu", ar zice niste prieteni de-ai mei de pe la antene. Sau in voiculescu, daca am vorbi de becali. Sau nu, ca s-au impacat acuma... "Baaaa, da' sa fie frig la ţară, nu aici", ar zice vreo doi bucuresteni pe care-i stiu eu. "Ia mai da-i in pula mea dă ţărani!"

1. Exact cum ardeleanul are impresia ca autostrada soarelui se face din banii lui ca sa aiba pe unde merge bucurestenii la mare, io cred (sau, in fine, asa era ultima data cand am verificat) ca mancarea se produce la tara, chiar daca unii se gandesc ca ea creste in supermarket si-o scot unii aia depozit si-o pun pe rafturi.
La restaurant, probabil una dintre cele mai putin inspirate chestii pe care ai putea sa le faci este sa-i faci panarama chelnerului inainte sa-ti aduca mancarea. Mai bine-l rogi direct sa-ti scuipe in mancare, sa nu-l lasi pe el sa se gandeasca la alte pedepse. Totusi, noi continuam sa-i injuram pe tarani si, ciudat, nu ne gandim ce s-ar intampla daca intr-o zi s-ar apuca sa se cace toti in mancarea pe care ne-o vand noua.

2. Daca maine s-ar opri industria, comertul, transporturile si serviciile si-am ramane doar cu agricultura, noi la oras am muri de foame. Sigur, aia care mai au cate ceva pe acasa ar putea sa-si pasca plantele din ghiveci si sa-si faca pisica tocanita dupa ce-am termina de furat de prin magazine. Da' dup-aia? Stiu, poate-s prea influentat de Bear Grylls, da' mi-am dat seama ca noi, orasenii, fara ce ne ofera statu' suntem terminati. Va mai amintiti cand va duceati in vacanta la tara si radeau taranii de voi ca nu stiati sa legati vaca? Ei bine, au dreptate. Noi la tara n-am sti ce sa facem cu sapa, ne-am baga-o in cur si-am trai din donat organe.

3. Ma uit acum la stiri si mai vad ceva: noi suntem mai smecheri, noi nu votam. Lasa, ma. Bine ca voteaza taranii. Da' nici sa nu va aud dupa aia. Si v-am zis, bunica-mea nu vede bine si voteaza cu uniunea democratica a bulgarilor din banat sau cu cine o avea un simbol religios la alegerile astea. Macar aici ati putea sa incercati sa fiti mai inteligenti ca ei, sa votati mai bine, daca tot ziceti ca ei sunt prosti. Da' si bataia asta pentru bun simt cu taranii voi o pierdeti prin abandon. Aia-s tarani, da. Da' prosti tot voi sunteti.

2 comentarii:

just me spunea...

Si daca ar iesi uniunea taranilor producatori de ce vor muschii lor, crezi ca s-ar schimba ceva ?
Asa de tare m-au dezamagit astia din 2004 in coace ( atunci am mers si eu la vot cu speranta in mai bine ) incat acum chiar cred ca oricine ar fi acolo sus tot aia e, eu sunt doar o statistica, un sclav neimportant.
Chiar mai conteaza cine va iesi si cine face alinanta cu cine ? Oricum fiecare vine cu propriile interese care nu coincid cu ale noastre.

Cristean spunea...

conteaza