luni, 4 mai 2009

Fericirea

N-am sa intreb pe nimeni daca e fericit, ca n-are rost. Mai degraba as putea sa intreb cine e nefericit. As afla mai multe raspunsuri sincere. Totusi, cand esti "mai" fericit? In general, cand dormi, cand te futi. Bine, nu intotdeauna cand te futi esti fericit. Pe mine daca m-ar fute cineva in cur n-as fi fericit absolut deloc. Dar oamenii sunt niste nesimtiti care se caca pe dumnealor intotdeauna: moama ce fericit eram nu stiu cand. Nu erai, boule, faci tu abstractie de problemele pe care le aveai atunci sau ti se par mai putin nasoale decat astea pe care le ai acum.

Toata lumea alearga ca handicapata sa caute fericirea. Sau macar s-o defineasca. S-a ajuns pana la situatia aberanta in care fericirea sa fie confundata cu simpla (sau complicata) ei cautare. Adica o alergatura disperata = fericire. Sa mor eu? Eu zic ca fericirea este ignorarea problemelor. Fericirea este momentul in care faci abstractie de lucrurile care te fac nefericit. Doar ca, evident, atunci esti prea bou sa-ti dai seama. Ai sa-ti dai seama mai tarziu.

8 comentarii:

jane spunea...

fericit esti atunci cand iti dai seama ca lucrurile bune din viata ta sunt net superioare calitativ celor negative. iar fericirea e atunci cand esti in stare sa te bucuri de fiecare lucru pozitiv care-ti apare in cale, nu sa astepti sa-ti cada galeata cu bani/iubire de poveste in cap.

Cristean spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cristean spunea...

da, dar hei, cati gandesc asa? cati zic "gata, azi imi bag pula in lucrurile naspa"? majoritatea nici nu-si dau seama ca fac abstractie de ele. majoritatea realizeaza mult prea tarziu ca mai demult isi bagau pula in ele de probleme mai demult mai mult decat acum.

Quick Silver spunea...

fericirea e o notiune la fel de clara ca Sfantul Graal, Triunghiul Bermudelor sau afacerile lui Becali.
este un concept inventat ca sa manipuleze lumea.
nu exista.
nu cred ca exista oameni pe lumea asta care sa spuna sincer ca sunt fericiti, adica nu le lipseste nimic.
asta cu a face abstractie de propriile probleme este o mare greseala, e o solutie de scurta durata care o sa te muste de cur cu prima ocazie.
sfatul meu sincer pentru oricine se intreaba ce e fericirea si cum sa ajunga la ea, e sa nu o faca. fericirea e un defect al ratiunii. euglenele sigur se simt super bine in membrana lor.
ma duc sa-mi iau o bere.

Cristean spunea...

bai, io zic ca exista, doar ca e un concept abstract. adica ori e la viitor, ori e la trecut. pentru ca suntem prosti. cat despre muscatul de cur, partea cu ignoratul e doar o abordare. ca oricum te musca. e o scurtatura spre fericire. exact ca heroina. iei si te doare-n ciocan de tot. plm.

a, si te rog frumos sa nu mai vorbesti asa aici. "manipuleze". ce cuvantu' pulii mele e asta? vorbeste frumos. "manipeniseze". sau na, ca te cunosc: "guripuleze". pai ce facem aici? tisk tisk...

jane spunea...

dar de ce "fericire" inseamna ca totul trebuie sa fie perfect? eu sunt uneori fericita fara a avea un motiv maret, iar alteori trista, in ciuda unei zile bunicele. probabil ca acest cuvant face parte din categoria "fie alba/fie neagra", si de asta starneste atatea discutii. dar, ca majoritatea lucrurilor, fericirea poate fi si gri. si nu e nimic rau in asta :)

Cristean spunea...

pai da, niciodata nu e totul perfect. desi p-asta cu a fi fericit din senil, pardon, din senin, n-o inteleg. sau poate am uitat cum e.

Quick Silver spunea...

bai mie mi se intampla destul de des (la trecut intampla, eo nu cunoaste diacriticele p-aici) sa ma pomenesc in mijlocul problemelor de zi cu zi, ca multumesc Alui de Sus pentru ce trai am. trecea repede.

nu ma pune sa vorbesc urat ca sunt o doamna, ce pula mea!