Yahoo 360 - banuiesc ca stiti toti - s-a inchis. Ce era chestia asta care n-a avut asa succes? O retea de socializare. Si acuma multi care-l foloseau or sa zica "da, dom'le, lasa, avea si-asa niste probleme etc". Si cand zice lumea probleme, se refera la problemele ei, nu la problemele serviciului. Nimeni nu se gandeste la problemele pe care le are compania aia, in primul rand. Sau la cate probleme va face voua din cauza problemelor ei.
Yahoo e un business. Crescut dupa regulile lumii afacerilor, in religia profitului. Problema lui 360 este ca nu facea bani. Nu se monetiza. Problema cea mai mare a marketingului online este cum dracu' sa duci publicitatea exact acolo unde vrei tu sa ajunga. Acum un an, Yahoo incepea sa bage bani in Netlog. L-am intrebat atunci pe Marvin Liao, director la global sales development "de ce, voi n-aveti 360?". "Ba da, dar ala e altceva". Acum am dovada ca era altceva un drac: era acelasi ceva - varianta care nu facea bani. De-asta s-a inchis.
Acuma, spuneti-mi si mie cate updateuri de cacat v-a bagat pe gat providerul vostru de instant messaging - cum s-o numi el. Multe, asa-i? Cate instrumente adevarate de personalizare aveti la dispozitie? Sunteti chiar asa de multumiti de clientul vostru de messenger, sau doar va complaceti in a-l folosi bagandu-va pula din cand in cand in optiunea x? Ce usor se enerveaza toti prostii cand vine vorba de cipuri in pasaport, cand ei folosesc pentru comunicare intre ei chestii prin care pot afla oricand altii ce spun si cand spun. Si nu stiu daca-s singurul care observa ironia din faptul ca unii care se zbat pentru "libertate" nu-si dau seama ca libertatea lor e, de fapt, limitata grav, chiar cu acordul lor.
Multe afaceri, modele de succes, de altfel, nu au succesul pe care si-l doresc pentru ca ne trateaza ca pe o cireada de vite care gandesc la fel si doresc aceleasi lucruri. Acelasi toolbar pentru 250 de milioane de utilizatori nu inseamna personalizare. Meniul pe care ti-l baga ei cu japca in romana nu inseamna localizare cu adevarat, poate tu il vrei in engleza. Si lista poate continua. Yahoo nu numai ca n-a reusit sa faca bani cu 360, n-a reusit nici macar sa faca audienta. Pentru ca nu era suficient de comoditizat ca messengerul, incat sa-l poata baga pe gat la toata lumea si nici suficient de personalizat ca Netlog. Cand marile companii vor intelege mai bine ce inseamna instrumentele astea doua - personalizare si localizare - vor face banii aia pe care si-i doresc, nu astia pe care-i fac acum.
sâmbătă, 20 iunie 2009
De ce messengerul suge
Etichete:
busines,
globalizare,
localizare,
netlog,
personalizare,
retele sociale,
yahoo,
yahoo 360
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
haide sa ne gandim asa, ce ar fi daca administratorii, de retele sau de sistem pot vedea tot ceea ce voi scrieti pe messenger catre oricine. ar fi cam nasol nu? adica toata notiunea de securitate si intimitate s-ar duce dracului in pula. :) partea cea mai nasoala din tot ceea ce am zis mai sus este ca .... asta chiar se intampla, messenger, si orice client de messenger, trimite mesajele direct fara nici cea mai mica notiune despre criptarea mesajelor sau pulea mea orice chestie asemanatoare, adica daca un administrator are chef poate sa stie cam tot ce discuti tu :) nu e frumos in lumea asta in care traim? burn the city
da, bine, asta e doar o latura a problemei, daca adminu' e cu muia si vrea sa se chiorasca in conversatia mea in care discut io cu gagica-mea pozitiile de diseara, treaba lui. da' problema e mai complicata de-atat. oricum, nu tre' sa pleci de la premisa ca orice administrator face asta. eu, de exemplu, nefiind femeie buna de pula, nu-mi fac probleme.
<@anonim>:sau in loc sa dam foc la padure hai sa luam o sapa,o lopata,un foarfec....pula mea....si hai sa o curatam......si abia dupa aia sa facem la fel ca idiotul ala de nero....
deeeci revin, cu arsu tarii, deci.. haide sa ne gandim, ce se intampla cand ai un animal bolnav care nu are sanse de recuperare si sufera de nu mai stie de el? il impusti ca sa scape de chin nu? cam asa ar trebui si cu tara, numa ca nu trebuie sa impusti ci sa arzi...gen nagasaky si hiroshima, adica razi tot pentru a putea incepe de la 0, doar ca fara radiatii :D . gandeste-te bine sa vezi cata dreptate am, long live nagasaky
Trimiteți un comentariu